Vaajmoegänget gav en riktig show på Raasten rastah

Vaajmoe testade på något helt nytt denna gång i Röros,
Att hålla en workshop.

Alltså fick deltagarna på kulturfestivalen agera kören. Dvs, inga vaajmoe-rävar deltog, men förhoppningsvis några framtida?;)

Ungdomarna gav en helt fantastik show måste jag verkligen säga, utan att överdriva!
De jobbade stenhårt under fredag-lördagen och sedan hade de uppträdande men ca sju låtar inför en fullsatt publik.

JAG RÖS SÅ BRA DET VAR!

 

Dessa fantastiska ungdomar förde verkligen fram Vaajmoes budskap hur bra som helst.
De sjöng för livet, Sina vänner, Dem de förlorat och dem som fortfarande kämpar .

Tack till er som iaf gav mig mer styrka att fortsätta arbeta med vaajmoe och förgyllde min kväll!<3

 

 

Om janniestaffansson

Jag bor i Göteborg sen fyra år tillbaks, vars jag studerar kemi på universitetet. Uppvuxen i Storsätern (norra dalarna) och medlem i Idre Sameby. --Familjen-Träning-Bovtsh-resa-klimatfrågor-Språket-Vaajmoe-Skratta-Dansa-testa nya saker-Strosa-Vinter--
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

