Årsmötet i Tjiehtele

Vid vårt årsmöte i Kittelfjäll så skrev medlemmarna en utvärdering om hur mötet varit och hur det skulle kunna förbättras.
Vi bad de även skriva om ”Hur de mår just nu”- de ritade ett ansiktsuttryck och skrev i en pratbubbla.

Att sammanställa dessa utvärderingar har gett mig många goda skratt och mycket visdom. De är otroligt smarta och har en humor som heter duga dessa unga i Sápmi!
Därför tänkte jag slänga ut lite exempel på kreativiteten hos dem, så ni får en känsla om hur stämningen var under årsmötet och hur de kände sig inför resan hem.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om janniestaffansson

Jag bor i Göteborg sen fyra år tillbaks, vars jag studerar kemi på universitetet. Uppvuxen i Storsätern (norra dalarna) och medlem i Idre Sameby. --Familjen-Träning-Bovtsh-resa-klimatfrågor-Språket-Vaajmoe-Skratta-Dansa-testa nya saker-Strosa-Vinter--
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Årsmötet i Tjiehtele

  1. Ylva Maria skriver:

    Hehehe, jag ær trøtt, men ångrar ingenting? 😀

Kommentera

