Konfirmationsläger 2011, Vålådalen

Jag återkom visst med ännu ett inlägg.

Jag är för närvarande konfirmationsläger-ledare i Vålådalen. Det är en väldigt vacker och lugn plats, verkligen passande för ett läger som detta. Lägret å andra sidan är raka motsatsen. Ungar överallt. Men det är väldigt roligt.

Dagarna går väldigt fort och vi har snart betat av halva tiden. Ungdomarna har lärt känna varandra och 21 st befinner sig just nu vid Stensdalen på fjällvandring, de är inne på andra dagen och kommer hem idag, fredag, kring lunch.

Resterande 17 kom hem igår och var väldigt trötta och slitna, vi tittade på film och chillade. Kan utan att tveka säga att detta är den hittills lugnaste natten vi haft. Vilket känns skönt.

Nu ska jag återgå till det hårda nattvaktslivet, vilket innebär filmtittande med en kopp kaffe i handen.

Och till föräldrarna måste jag säga, vilket härligt gäng ni har avlat fram.

– Pavva

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Konfirmationsläger 2011, Vålådalen

  1. Helena skriver:

    Wihuu! :))

  2. Konfirmand skriver:

    sjukt vad jag saknar konfan

Kommentera

