Giitu mu ovddas! Tack för mig!

Dál de lea maŋemus mánnu mon čohkkan jođiheaddjin Sáminuoras. Boahtte jahkečoahkkimis, Tjiehteles 26-29 b. miessmánus, mon luoban ja attán saji eará olbmui jođihit Sáminuora. Lean čohkkán guokte jagi, ja leat leamaš guokte hui somás jagi! Dal lea áigi munnje joatkit iežá doaimmaiguin, ja áigi maid Sáminurri oažžut ođđa láidesteaddji. Veahá ahkit gal lea muhto mu mielas nuoraidorganisašuvdna galgá muktašuvvat geažo áiggi, vai ii stirddo ja šatta ovttageardánin. Mus livččii ain áigumuš čohkkát stivrras, jus jahkečoahkkin vállje mu dohko. Gal dan oaidnit Tjiehteles! 😉

Háliidan giitit visot olbmuid geaiguin lean ovttasbargan! Ja earenomážit ferten giitit Sáminuora stivrra- diiguin lea leamaš nu somá ja álki bargat, ja miellahtuid- geain lea leamaš luohttámuš munnje dán organisašuvnna jođihit guokte jagi! 🙂

– – – –

Nu har den sista månaden jag sitter som Sáminuorras ordförande kommit. På nästa årsmöte, 26-29 maj i Tjiehtele, avgår jag som ordförande och ger plats till någon annan att driva Sáminuorra. Jag har suttit i två år, och det har varit två otroligt roliga år! Nu är det dags för mig att fortsätta med andra uppdrag och för Sáminuorra att få en ny ledare. Lite vemodigt känns det men jag tycker att en ungdomsorganisation ska förändras hela tiden, så den inte blir stel och tråkig. Jag vill gärna fortsätta i Sáminuorras styrelse, om årsmötet väljer in mig. Det återstår att se i Tjiehtele! 😉

Jag vill tacka alla jag samarbetat med under åren! Speciellt tack till Sáminuorras styrelse-  det har det varit så roligt och lätt att jobba ihop med, och medlemmar- för att ni har haft tillit för mig som ordförande i organisationen, de två senaste åren! 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Giitu mu ovddas! Tack för mig!

  1. Ylva Maria skriver:

    Bra jobbat Helena som ordförande! Nästa på platsen kommer ha en fantastisk mentor i dig. Du är super!

  2. susanneamalie skriver:

    The one and only Helena!

Kommentera

