Världens bästa Projektsamordnare!

A-M Fjellström

Häj allihopa!
Tänkte tillägna detta inlägg till vår förvirrade projektsamordnare, Anna-Maria. Du har alltid funnits i Sáminuorra då jag har varit aktiv. Jag vet faktiskt inte hur vi ska klara oss när det är dags för dig att gå upp på karriärstegen. Helst skulle du varit fängslad till jobbet 😉

Vi fick ett jättefint sms av mamma-maria efter helgen i Ubmeje:

Hej finaste styrelse!
Hoppas de flesta av er har hittat hem och att ni andra kör försiktigt!
Tack för en fin helg, känns som att det är mycket bra på gång.
NI är ovärdeliga pussel bitar i något stort!
take care 🙂 AnnaMaria

Anna-Maria, DU är ovärdelig!

Foto: Anna-Maria Fjellström.
Surfa in på hennes blogg: http://www.lyckligajag.wordpress.com

Klem. Per Jonas

Om Per Jonas

Bures! Mu namalea Per Jonas, ja ruoktubáiki munnje lea Orusjohka maid lea Laevážis, dávvi-ruoŧas. Juste dál mon orun Árviesjávrries go vázzan girdinoahpu 2012 rádjai. Lean leamáš lahtu Sáminuorra stivras 2009 rájis ja sádden ruhtahálddašeaddji 2010 go leai jáhkečoahkkin Gáutsjávrries. Mon lean gál siivuis gánda ;) ja lihkkun leahkit somas olbmuiguin, leahkkit bohzuiguin, máilbmi oaidnit ja čuoigat. Maid mu Sáminuorra lea, lea oktavuohta, ráhkisvuohta ja ovttideapmi. Lea mu mielas hui dehaláš ahte mii nuorat bárget ahte šada buoret vuoigatvuođa sámiide. Mon jáhkan ahte dát lea mii maid sáhtet juoga dahkat ja lea nu ahte dát lea mii "create" boahteáigai. Mon sávván ahte don maid mannat mielde sámi nuorat dihte. Ja mus hálidat munnja váldit oktavuođa, sáhtat ringget, vai saddet reive poastá vai e-poastá báktu. Telefuvdna: 46 (0) 70 305 55 39 Čujuhus: Storgatan 8D, SE-93331 Árviesjávrrie Šleđgapoastáčujuhus: perjonas@biegga.com Gulahalle! "Vi pratar även svenska" Hali Hallå! Jag heter Per Jonas och kommer från en liten by som heter Årosjokk som är i Laevas Sameby i norra Sverige. Just nu bor jag i Arvidsjaur för studier inom flygning och blir färdig 2012. Jag har varit medlem i styrelsen sedan 2009 och blev ekonomiansvarig 2010 när förbundsmötet var i Ammarnäs. Jag är en trevlig kille som gillar att vara med roliga människor, hålla på med renskötsel, uppleva världen och åka skidor. Vad mitt Sáminuorra är, är gemenskap, kärlek och utveckling. Det är enligt mig väldigt viktigt att samiska ungdomar jobbar med frågor som utvecklar Sápmi. Jag tror även att det är vi som kan skapa den värld som våra efterkommande kommer leva i. Vill du ta kontakt med mig, når du mig på telefon. Eller varför inte ett brev eller e-post? Telefon: 46 (0) 70 305 55 39 Adress: Strogatan 8D, SE-93331 Arvidsjaur E-post: perjonas@biegga.com Gulahalle! "We also speak English" Hi! My name is Per Jonas and I’m the Financial Accountant for Sáminuorra, the youth organization for sami. If you want to contact me, you can always call me, send a e-mail or a letter. Telephone: 46 (0) 70 305 55 39 Address: Storgatan 8D, SE-93331 Arvidsjaur. Sweden E-mail: perjonas@biegga.com Gulahalle!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Världens bästa Projektsamordnare!

  1. Helena skriver:

    jag blir helt rörd! Vad fint PJP, och helt sant! 🙂

  2. Ping: Höststormar och Chai té « Lyckliga Jag

Kommentera

